Evacuatiestoel aangeschaft in het verleden en dan?

Veel scholen, instellingen, gemeenten en bedrijven hebben in de loop van de jaren evacuatiemateriaal zoals een evacuatiestoel aangeschaft. Deze hangen meestal lange tijd ongebruikt aan de wand te wachten tot deze ingezet.

Regelmatig blijkt onderhoud niet te worden uitgevoerd, of door een bedrijf zonder vakkennis en certificaten van de evacuatiehulpmiddelen. Hierdoor kan het zijn dat de evacuatiestoel niet goed functioneert en word het hulpmiddelen in plaats van een oplossing een extra risico. Laat u niet verrassen. Vraag het de Expert.

4 Redenen waarom onderhoud van de evacuatiestoel zo belangrijk is:

1: Wist u dat alle fabrikanten aangeven dat dit evacuatiemateriaal bij voorkeur jaarlijks onderhouden  en gecontroleerd dient te worden.

Het klinkt dramatisch maar wat als de evacuatiestoel niet is onderhouden en u denkt dat de evacuatiestoel veilig inzetbaar is? Stelt u zich eens voor dat het alarm af gaat en u zet met vol vertrouwen uw collega in de evacuatiestoel. Samen rijdt u naar de trap en u plaatst vervolgens de evacuatiestoel op de trap. Opeens blijkt dat de rubbers van de stoel niet goed zijn. De evacuatiestoel wordt niet afgeremd zoals verwacht. De kracht wordt te groot en u kunt de evacuatiestoel niet meer houden….  En dan?

2: Aansprakelijkheid:

Op het moment dat er een ongeval gebeurt met de evacuatiestoel door dat de evacuatiestoel niet goed is onderhouden loopt de organisatie tegenwoordig een heel groot risico dat men aansprakelijk wordt gesteld. Tenslotte heeft de organisatie verzaakt het onderhoud te laten plaatsvinden.

3: Geld – kosten – Investering:

De kosten van het onderhoud kan een drempel zijn om dit te laten uitvoeren. Echter zijn deze kosten veel lager dan de kosten van een nieuwe evacuatiestoel. Het besluit om een evacuatiestoel aan te schaffen is veelal op goede en gronden of vanuit de RI&E aangegeven. Deze investering kan 10 jaar, 20 jaar of misschien zelfs langer een bijdrage leveren aan de veiligheid in uw organisatie. Voorop gesteld dat deze dan wel regelmatig wordt onderhouden.  EvacuatieExpert.nl bied u de mogelijkheid de kosten in de hand te houden en uw investering in stand te houden.

4: Gezond verstand:

Als laatste is het natuurlijk ook een kwestie van gezond verstand. Net als bijvoorbeeld een auto onderhoud en APK moet hebben om de veiligheid te waarborgen is dat met een evacuatiestoel niet anders. Een regelmatige controle en onderhoud zorgt ervoor dat niemand hoeft na te denken of het hulpmiddel veilig is. Uw bezoek, collega’s, bewoners etc. zullen u dankbaar zijn als ze de evacuatiestoel onverhoopt moeten gebruiken.

 

Onze jarenlange ervaring in evacuatiehulpmiddelen en onze contacten met zowel de producenten als ook de distributeurs geven ons de mogelijkheid om u te ontzorgen.

Wij zijn gecertificeerd onderhoud specialist en werken wij alleen met goed gekeurde onderdelen.

 

Kosten beperken.

Door onze unieke positie in de markt zijn wij in staat om de kosten voor u als klant laag te houden.

Zo kunnen wij u al onderhoud aanbieden vanaf € 27,50,- per evacuatiestoel. Afhankelijk van het aantal aanwezige evacuatiestoelen.

De evacuatiestoel wordt op 29 punten gecontroleerd en indien nodig worden ter plaatse kleine

reparaties uitgevoerd.

Voordelen voor u:

  • Gegarandeerd functionerende evacuatiemateriaal
  • Bewijs voor uw verzekering
  • Geen aansprakelijkheid wegens ondeugdelijk materiaal.
  • Behoud van uw investering
  • Lage kosten

Evacuatieexpert.nl de specialist op evacuatiehulpmiddelen en personen transport over trappen.

Neemt u vrijblijvend contact met ons op voor een op uw situatie toegespitste vrijblijvende prijsopgave.

info@evacuatieexpert.nl

of belt u rechtstreeks met onze experts op:

074-8539984